Min bagage er beskadiget, hvad gør jeg?
Vi beklager meget, hvis din bagage er beskadiget under flyrejsen. I et sådan tilfælde bedes du udfylde en formular.
Det første du skal gøre, inden du forlader lufthavnen, er at informere vores samarbejdspartnere i lufthavnen om beskadigelsen af din bagage senest 7 dage fra bagageankomst. De vil hjælpe dig med at udfylde en rapport (Damage Report). Denne rapport med mere skal vedhæftes, når du udfylder formularen. Skaderapporten kan udelukkende laves i lufthavnen.
Formularen finder du her. Sammen med den udfyldte rapport fra lufthavnen skal du vedhæfte et billede af den beskadiget bagage, en kopi af din flybillet og bagagekvittering.
Vi gør opmærksom på, at DAT ikke dækker ødelagt bagage, hvor skaden anses for at være forårsaget af normal slitage, såsom ridser og skrabemærker, samt tilsmudsning fra anden bagage. Det er vigtigt, at bagagen er i en sådan forfatning, at den kan tåle stød og tryk fra anden bagage, og at den er vandtæt. Den skal heller ikke være overdimensioneret pakket.
Læs alle betingelser for beskadiget bagage her.