Min bagage er forsinket, hvad gør jeg?
Vi beklager at din bagage er forsinket under flyrejsen. Vi gør alt, hvad vi kan for at bringe den frem til dig.
Det første du skal gøre, er at informere vores samarbejdspartnere i lufthavnen om din forsinkede bagage. Vores samarbejdspartnere vil hjælpe dig med at udfylde en rapport vedrørende mistet bagage (Property Irregularity Report), og vi vil alle gøre vores yderste for at lokalisere bagagen hurtigst muligt, så du kan få den tilbage.
Hver opmærksom på at vores samarbejdspartnere ikke kan holde dig opdateret løbende. De vil dog kontakte dig, så snart din bagage er fundet, for at aftale levering.
Det vil hjælpe hele processen, hvis du kan beskrive bagagen så detaljeret som muligt. Specielle kendetegn og logoer kan hjælpe os i eftersøgningen. Det hænder at bagagetag og navneskilte forsvinder, så hvis der er nogle særlige kendetegn i bagage, for eksempel en bog, en speciel genstand – kort sagt noget som skiller sig ud, så vil dette give os mulighed for hurtigere identificering.
Erstatning for bagageforsinkelse på feriedestinationen
Du bedes kontakte dit rejsebureau for at høre om mulighederne for erstatning af den forsinkede bagage på feriedestinationen.
Tjek også din egen forsikring for regler om forsinket bagage.